Mi a közös egy táskatervező fiatal nőben, egy sokat látott, megtért zeneszerzőben és egy hipszter fotóművészben?
2021. december 6.
Mi a közös egy táskatervező fiatal nőben, egy sokat látott, megtért zeneszerzőben és egy hipszter fotóművészben?

A popkultúra hazatalál

Minél jobban rétegezzük a kultúra fogalmát, annál több eszköze lehet – legyen ez szelfi készítése, regény írása, egy illusztráció elkészítése, de akár napjaink pillanatainak megörökítése közösségi média sztorikban. A Hajógyár Projekt ezt a szenzitív, hömpölygő, napról-napra gyarapodó kulturális sokféleséget mutatja meg médiatartalmaival, a Hajógyár könnyűzenei centrum előhírnökeként nem tesz különbséget réteg- és tömegkulturális jelenségek között, a maguk valóságában mutatja be azokat.

-

Újszerű dizájn, tiszta benyomás

A médiatartalmak gondolatisága és vizualitása egyaránt érzékeny és kreatív, megjelenésében felveszi a versenyt a nemzetközi trendekkel. Elsődleges tartalmi célja az, hogy előítélet és értékítéletek helyett inkább elgondolkodtasson, megmutassa, együtt mennyi értéket teremtünk.

A projekt szakít a megszokott műfaji sajátosságokkal: egy márkaarchoz köthető, vezetett beszélgetés helyett a néző a saját benyomásai alapján nyer kulturális impulzusokat, így válik számára személyes és meghatározó élménnyé, akár sorsfordító benyomássá a tartalmak megtekintése.

A Hajógyár Projekt médiatartalmai kulturális hidat teremtenek alkotó és néző, vidék és város között határon innen és túl, amelyen bármikor biztonsággal kelhetünk át.

"Új perspektívát mutatunk"

A Hajógyár Projekt médiatartalmaival olyan közvetítő közeget álmodtunk meg, amelyen keresztül a maguk valóságában mutathatunk be művészeket - legyen szó ipar- vagy képzőművészekről, zeneszerzőkről -, az alkotók személyes történeteit, inspirációit, motivációit, ezzel együtt a kultúra különböző jelenségeit. Nálunk a könnyűzenéről lehet gasztonómiai vonatkozásban beszélni, mint ahogy a legszabadabb rap/pop szövegekhez komoly irodalmárok is hozzátehetnek. A hajógyáron semmi nem derogál, projektünk nem tesz különbséget: ugyanazon a polcon, ugyanolyan tálalással mutatja be az összes művészt a tetoválótól a keramikusig, Mező Misitől a Sör és Fű zenekarig, a néptáncostól a producerig.

Számunkra ezt jelenti a magyar popkultúra, melyben mindenki megtalálhatja magát és azokat a témákat, amelyekkel azonosulni tud - mondta el Dénes Adél, a Petőfi Kulturális Ügynökség Könnyűzenei igazgatója.

(Hajógyár teaser videó)

A Hajógyár Projekt elérhető Youtube-on, Instagram-on és Facebook-on.